رئیس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی: استانداردهای دوگانه حقوق بشری مدعیان بر همه آشکار شده است

رئیس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد مجلس شورای اسلامی:

استانداردهای دوگانه حقوق بشری مدعیان بر همه آشکار شده است

رئیس فراکسیون سمن‌ها در مجلس شورای اسلامی با بیان مظلومیت ملت ایران در هجمه های غیر منصفانه بیان کرد: امروز دیگر این استانداردهای دو گانه حقوق بشری مدعیان بر همگان آشکار شده است.

زهره الهیان امروز در همایش بین المللی آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا که به صورت مجازی به همت بنیاد گفتگو و دوستی ملل برگزار شد، گفت: کمیته حقوق بشر از مجلس هشتم راه اندازی شد و فعالیت های خوبی را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: این فرصت فراهم است که از ظرفیت مجامع بین المللی در حوزه حقوق بشر استفاده کنیم و بتوانیم از حقوق ملت‌های مستضعف و ملت هایی که بلندگویی برای احقاق حق خود و فریاد مظلومانه خود ندارند دفاع کنیم.

رئیس فراکسیون سمنها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند که همواره جمهوری اسلامی ایران به طور غیر منصفانه ای در عرضه بین الملل محکوم به نقش حقوق بشر شده است ولی به واقع وقتی که در مجامع حقوق بشری پرونده پیگیری های حقوق بشر و پیشرفت های حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود واقعا حتی معاندین و دشمنان ایران حرفی برای گفتن ندارند و تنها به یکسری از بهانه ها و مسائل غیر واقعی چنگ می اندازند.

الهیان بیان کرد: در این عرصه نیز قاعدتا وظایف دیگری هم داریم که از جمله آنها می توانیم به کمیته حقوق بشر مجلس اشاره کرد که وظیفه دارد این مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی به منحصه نمایش گذارد و با مستندات و گزارش های واقعی که ناشی از پیشرفت از جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و احقاق ملت است می تواند این مستندات را به فعالان حقوقی در عرصه بین المللی ارایه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتباطات گسترده و وسیع این کمیته در مجامع بین المللی یادآورشد: یکی از نمادهای مظلومیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در غرب آسیا این است جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته ااست و سردار بزرگ ما یعنی شهید سلیمانی در این منطقه و برای مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت های مظلوم به دست حامیان تروریسم که مدعی حقوق بشر هم هستند ترور شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایشان پرچم دار مبارزه با داعش و گروههای تکفیری در منطقه است اما به دست همان هایی که داعیه مبارزه با تروریسم دارند شهید می شود. آن هم با ترور ناجوانمردانه. اخیرا هم شاهد بودیم که دانشمند برجسته ایرانی شهید فخری زاده در منطقه آبسرد تهران ترور می شود. این درحالی است مشخص است که این اقدام، یک اقدام کاملا تروریستی است که به نوعی حاصل یک حرکت سازمان یافته است.

وی گفت: شهید فخری زاده فردی بود کهخدمات زیادی به ملت ایران در حوزه سلامت به طور مثال داشته است و در عرصه جهانی اقدامات این دانشمند برجسته و مجموعه ایشان منجر به این شد که در مسیر تولید واکسن کرونا اقدامات جدی انجام گردد و یا در مسیر تولید تشخیص کیت های آزمایشگاهی، این خدمات می توانست به همه ملت ها ارائه شود در مسیر سلامت و حق سلامت با ترور به شهادت رسید.

وی گفت: همین حامیان تروریسم این شهید بزرگوار را به شکل کاملا غیر اخلاقی و دریک حرکتی که آمریکا به عنوان یک تروریسم دولتی در منطقه و با چراغ سبزش به اسرائیل رقم زد تمام قواعد و قوانین حقوق بشری را نیز زیر پا گذاشت.آنها حتی به اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین المللی حقوق بشری نیز پایبند نیستند اما داد حقوق بشری آنها گوش فلک را کر کرده است.

الهیان بیان کرد: متاسفانه در این شرایط شاهد این هستیم که مجامع بین المللی، سازمان ملل، کشورهایی که در واقع مدعی مبارزه با تروریسم هستند و خود را داعیه دار و پرچم دار حقوق بشر می دانند در این ارتباط سکوت می نمایند و مشاهده می کنیم که هیچ موضع محکمی در مقابل این اقدام جنایتکارانه و اقدام ضد حقوق بشری نمی گیرند.

رئیس فراکسیون سمن ها در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این جاست که همگان متوجه استانداردهای دوگانه حقوق بشری می شوند. یعنی یک جا حقوق بشر موضوعیت پیدا می کند ولی جایی اگر نقض آشکار حقوق را مشاهده می کنند مهر سکوت برلب می نهند و اساسا اقدام و پیگیری را برخود واجب نمی دانند.

وی گفت: همین امر هم موجب می شود که حتی با مکاتباتی که با شخصیت های بین المللی و دبیرکل سازمان ملل به آنها یادآوری میشویم این نوع جنایتکاران و این نوع ترورها امنیت بشر را به خطر می اندازد بازهم اقدام خاصی از سازمان ملل به عنوان تامین کننده صلح و امنیت جهانی دیده نمی شود. این نوع سکوت باعث می شود که حرکت های تروریستی در منطقه باب شود و نتانیاهو نیز بگوید که «تازه اول راه است». یعنی به نوعی تازه بنا دارند که بقیه شخصیت های خوب و هم شخصیت های موثر و دانشمندان را ترور کنند کمااینکه ما شاهد بودیم در کشور عراق و پاکستان تعدادی از دانشمندان آنها را ترور کردند و باز هم اتفاقی نیافتاد.

الهیان یادآورشد: این نوع استانداردهای دوگانه است که امروز موضوع حقوق بشر را لوث کرده و مشاهده می کنیم که هرروز که پیش می رویم امنیت، صلح و ثبات منطقه غرب آسیا بیشتر به خطر می افتد، مجلس ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام را به صراحت محکوم کردند و ریاست مجلس نیز مکاتباتی را با روسای مجالس کشورهای دیگر در ارتباط با پیگیری های این نوع ترورها داشته و به هرحال نظام جمهوری اسلامی نیز  پاسخ قاطعی را به این حرکت جنایت بار خواهد داشت.

وی گفت: در مجموع، جمهوری اسلامی ایران و حتی منطقه قربانی یک سری اقدامات ضد حقوق بشری است. به طور مثال در ایام کرونا می بینیم که باز هم آمریکا و غرب مانع رسیدن کمک های بین المللی در ارتباط با کرونا می شوند و حتی کمک ایرانیان خارج از کشور به ملت ایران مسدود می شود و به جهت تحریم ملت ایران نمی توان این کمک ها را دریافت کرد.

رئیس فراکسیون سازمانهای مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که این مساله خاص ایران نبوده بلکه منطقه غرب آسیا دچار این نوع مشکلات است، یادآورشد: در این زمینه مشاهده می کنیم که آنقدر رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر سایر ملتها مثل ملت فلسطین و لبنان و غزه کار را پیش می برد که حتی به عنوان یک جنایتکار جنگی ناقض حقوق بشردوستانه شناخته می شود. یعنی به لحاظ تعدد نقض حقوق سایر ملتها مثل ملت فلسطین و لبنان، حتی در مجامع بین المللی که مصداق نقض حقوق بشر دوستانه به شمار می آید محکوم می شود ولی این مجامع حقوق بشر چیزی جز بیانیه و محکوم کردن، اتفاق خاص دیگری نمی افتد و این رژیم جنایتکار این روند را ادامه می دهد.

وی گفت: البته این روند قطعا منجر به نابودی خود رژیم صهیونیستی خواهد شد. چرا که ما مشاهده می کنیم که این رژیم جنایتکار در دل تلاویو با مشکلات جدی از جمله اعتراضات مردمی مواجه است. افکار عمومی دنیا علیه رژیم صهیونیستی و جنایت های آن در منطقه غرب آسیا به اعتراض در آمدند و ماهیت این رژیم بر همه آشکار شده است.

وی اظهارکرد: ما نیز از جنبه دفاع از حقوق ملت ایران و هم دفاع از حقوق ملت های مظلوم و ملت های مسلمان منطقه بر خود وظیفه میدانیم که این تعامل و همکاری را با کشورهای همسو و مجالس و پارلمانها و نمایندگان کشورهای همسو داشته باشیم و البته مطالبه گری از کشورهایی که داعیه دار حقوق بشر هستند را ادامه بدیم تا اینکه بتوانیم قدمی در جهت احقاق حق ملتها و همچنین صلح و ثبات در منطقه برداریم.

وی در پایان از برگزار کنندگان این همایش به ویژه بنیاد گفتگو و دوستی ملل تقدیر و تجلیل کرد.

خروج از نسخه موبایل