سومین همایش بین‌المللی “آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد گفتگو و دوستی ملل، سومین همایش ‌‌‌بین‌المللی “آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا” در تاریخ پنجشنبه 18 آذرماه 1400 برگزار گردید.

در این همایش، 21 سخنران از 13 کشور جهان دیدگاه‌های خود را در موضوعات صلح و حقوق بشر، با تمرکز بر منطقه غرب آسیا و چالش‌های پیش روی آن ارائه دادند. در میان این سخنرانان، چهره‌های شناخته‌شده‌‌ای از جمله، خانم کلیر دیلی، نماینده پارلمان اروپا و عضو ثابت کمیسیون عدالت و آزادی‌های مدنی، پروفسور آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع اقدامات اجباری یک جانبه، دکتر کاظم غریب آبادی، معاون امور ‌‌‌بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران، دکتر محمد العبیدی، مدیر اداره حقوق بشر وزارت دادگستری عراق، آقای پاتریک وینتور، سردبیر بخش دیپلماتیک روزنامه گاردین انگلیس، برخی از نمایندگان سابق مجلس عراق و تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند.
همایش سالانۀ آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا با ابتکار و تلاش بنیاد گفتگو و دوستی ملل و با همکاری مؤسسات معتبر داخلی و خارجی، هر سال به مناسبت روز جهانی حقوق بشر و با حضور شخصیت‌های مختلف علمی، سیاسی، رسانه‌‌ای و فرهنگی برگزار‌ می‌شود. در دوره‌های قبلی این همایش، شخصیت‌های برجسته‌‌ای از جمله: دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید عباس صالحی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، دکتر سعد جواد قندیل، سفیر جمهوری عراق در تهران، برخی از نمایندگان مجالس ایران و عراق و همچنین پژوهشگران محترم و اهالی رسانه حضور داشتند.

خروج از نسخه موبایل