رسانه‌‌ها، احزاب، نهادهای حقوق بشری و شخصیت‌های ملی، حقیقت آنچه را که‌ می‌گذرد، نشان دهند

دکتر رولا حطیط، رئیس دیده‌بان حقوق بشر و شهروندی عربی:

“رسانه‌‌ها، احزاب، نهادهای حقوق بشری و شخصیت‌های ملی، حقیقت آنچه را که می‌گذرد، نشان دهند.”

 

دکتر حطیط در ابتدای سخنرانی خود با موضوع «نقض حقوق بشر در غرب آسیا» بیان کرد که هرچند جهان درباره آزادی، صلح و امنیت توییت‌ می‌کند، خواستار حقوق بشر است و دموکراسی را مرجع محکمی برای آن‌ می‌داند؛ اما بر روی زمین کشتار، ویرانی، جنایات، فساد، بی‌عدالتی و طمع دیده می‌شود. وی در بیان ریشۀ این وقایع خاطرنشان کرد: «در زمان کنونی ما، دولت‌‌‌ها و رژیم‌هایی وجود دارند که نماینده رأس باطل و شر در این جهان هستند. آن‌ها از بدو تأسیس تاکنون، دست از ارتکاب جنایات برنداشته‌اند.» وی با اشاره به حجم عظیمی از جنایات و تخلفاتی که در ده‌ها سال گذشته علیه مردم منطقه غرب آسیا، تأکید کرد که اقشار وسیعی از مردم منطقه در اثر بی‌عدالتی و ظلم با این همه نقشه‌های غربی مواجه شدند و برای توسعه مقاومت خود در برابر استکبار جهانی تلاش کردند. وی افزود: «مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی و آرمان فلسطین، محور اصلی این جنبش بود که از کشورها، مذاهب و نژادها عبور کرد. فلسطین و قدس و حقوق ملت فلسطین، ملت‌های آزاده عربی و اسلامی و جهان را در مقابله با همه نقشه‌های استکبار آمریکا و غرب و کسانی که در منطقه با آنها همکاری کردند، متحد کرد.»

رئیس ‌دیده‌بان حقوق بشر و شهروندی عربی از تحریف چهره برخی از احزاب مقاومت سخن گفت که در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و نقشه‌های آمریکا در منطقه ایستادند و شهدایی را در این راه تقدیم کردند. وی در این باره گفت: «علی‌رغم تمامی جنایاتی که در کشورهای منطقه از فلسطین، عراق، یمن، سوریه، ایران و لبنان صورت گرفته است، شاهد هستیم که برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌ای هستند که با حمایت سیستماتیک بیرونی اقدام به گمراه کردن افکار عمومی می‌کنند.» وی به حاشیه راندن جنایات رژیم صهیونیستی را از اقدامات این رسانه‌ها دانست و بر لزوم محوریت مسئلۀ فلسطین تأکید کرد. از دیدگاه وی، سکوت جهانی در قبال جنایات روزانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، کشتار زنان و کودکان و شکنجه زندانیان در زندان‌‌‌ها قابل توجیه نیست و آمریکا حق ندارد لبنان و سوریه را به بهانه فشار بر مقاومت محاصره کند.

این کارشناس لبنانی حقوق بشر بیان کرد: «رسانه‌‌ها، احزاب، نهادهای حقوق بشری و شخصیت‌های ملی، وظیفۀ بزرگی دارند که تصویر را برای افکار عمومی و مردم روشن کنند و حقیقت آنچه را که‌ می‌گذرد، نشان دهند.» وی در ادامه، این گروه‌ها را این‌گونه مخاطب قرار داد: «از حقیقت منحرف نشوید و آنچه را که منطقی نیست با بهانه‌های سست و غیرانسانی سرپوش نگذارید. این همان چیزی است که به مهار شر انسانی، مراقبت از درد مردم و رفتار منصفانه با آن‌ها، دور شدن از بی‌عدالتی و گسترش عدالت کمک‌ می‌کند.» خانم حطیط سخنانش را با عبارات زیر به پایان رساند: «کسی که وجدانش مرده است، نه با عشق به مردم زندگی‌ می‌کند، نه به انسانیت آن‌ها احترام‌ می‌گذارد و نه مسئولیت خود را احساس‌ می‌کند، زیرا در یک وضعیت پوچ و مادی زندگی‌ می‌کند … بیایید وجدان خود را بیدار کنیم و در کنار حقیقت بایستیم.»

خروج از نسخه موبایل